Voor bedrijven is het noodzakelijk om klachten of afwijken te registeren. Deze klachten kunnen gaan over:
- levering welke afwijkt van het bestelde product of aantal
- productieprobleem welke te wijten kan zijn aan een machine of grondstof
- een klant die niet tevreden over de geleverde goederen
Deze registratie gebeurt nog al te vaak met pen en papier. Dit automatiseren is een logische stap om dit proces te vereenvoudigen. Concreet is er nood aan een (online) applicatie waar medewerkers snel en eenvoudig een klacht kunnen registeren. Die registraties worden in een lijst opgeslagen, zodat er achteraf makkelijk overzichten van kunnen gemaakt worden.
Door gebruik te maken van een Microsoft Power App kunnen de medewerkers snel en eenvoudig een klacht of een afwijking registeren.
Bijkomend wordt er ook een mail gestuurd naar de kwaliteitsverantwoordelijke wanneer je aangeeft dat dit een afwijking is met een hoge impact.
Tevens worden de registraties bijgehouden in een lijst zodat deze steeds raadpleegbaar is om tijdens de wekelijkse kwaliteitsmeeting te overlopen en nieuwe acties op te maken.
Door het papieren document te vervangen door deze eenvoudige en automatische applicatie:
- bespaar je heel wat papier en archiefruimte
- heb je steeds een actueel overzicht van alle klachten of afwijkingen
- krijg je als contactpersoon automatisch een melding
- is het een groot pluspunt als u ISO9001, ISO22000 of HACCP gecertificeerd bent of wenst te worden